SÆSONENS STØRSTE UDSALG - OP TIL 70% RABAT - %countdown

Spørgsmål og svar

På denne side finder du svar på de fleste spørgsmål, der ofte stilles af forbrugerne.



Fragt og Forsendelse

Hvad koster fragten?

Der tilføjes en forsendelsesomkostning til alle ordrer, medmindre andet er angivet.
Forsendelsesomkostningerne afhænger af den forsendelsesmetode, du vælger til dit køb og vægten på forsendelsen.

Forsendelsesmetoder

  • Standardforsendelse 795 DKK, estimeret leveringstid på lagervarer 3-5 hverdage.
  • Pakke 69 DKK, estimeret leveringstid på lagervarer 1-2 hverdage.

Hvor lang er leveringstiden

Leveringstiden varierer afhængigt af om varen er på lager eller ej. Bestilte varer og produktionsvarer tager længere tid at levere end lagervarer.

Lagervarer leveres normalt inden for 2-5 arbejdsdage.

Bestillingsvarer leveres normalt inden for 10-15 arbejdsdage.

Vi tager ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser på grund af leverandøren.

Hvordan fungerer hjemmelevering?

Når din ordre er pakket og booket til afhentning, modtager du en bekræftelsesmail fra kakelgiganten. Inden for 1-3 hverdage vil du modtage en meddelelse fra fragtselskabet om, at varerne er på vej. Du aftaler derefter leveringsdato og tidsinterval. Dine varer vil blive leveret til adrssen på kørebar vej. Læs mere om hvor transportfirmaet kan køre under overskriften "Hvor kan transportfirmaet køre?" længere nede .

NB! For forsendelser, der forbliver på transportvirksomhedens terminal mere end tre (3) hverdage efter anmeldelse, vil du som kunde blive opkrævet fra dag fire (4) lagerleje på 350 DKK/palle/dag, og forsendelsen risikerer at gå i automatisk retur. Det er derfor vigtigt, at du som kunde reagerer på meddelelsen fra transportfirmaet inden for (3) hverdage og vælger en af de foreslåede datoer for hjemmelevering, der tilbydes af transportfirmaet.

Hvis leveringen ikke modtages på den bookede leveringsdag, eller hvis forsendelsen er gået i automatisk retur, vil der også blive tilføjet omkostninger til ekstra levering/lagerleje og/eller returomkostninger. De ekstra udgifter (returforsendelse, lagerleje, ekspeditionsgebyr) gælder, selvom du som kunde har nægtet at modtage varerne

Hvor er nærmeste leveringssted?

Forsendelsen leveres til fragtfirmaets nærmeste udleveringssted ud fra det postnummer, der er oplyst på købstidspunktet

Hvis du i stedet har lidt større varer, sendes det til nærmeste terminal og videre til din hjemadresse.

Kan man få kvitteringsfri losning?

Hvis du ikke kan være hjemme ved en hjemmelevering, kan du underskrive et engangsbevis, som du sætter synligt for chaufføren. Herefter giver du afkald på retten til at gøre krav gældende for enhver skade og/eller tab, der opdages efter levering af varen, medmindre det kan fastslås, at skaden eller tabet er opstået i transportfirmaets ansvarsperiode.

Hvor kan transportfirmaet køre?

Transportfirmaet kører kun ud til boliger, hvor vejen er bred nok til en lastbil. Lastbilen skal kunne vende uden problemer, i blindgyder kræves en stor vendeplads, hvor lastbilen kommer rundt uden at bakke. Transportfirmaet kører ikke på grusveje eller mindre smalle veje af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis de ikke kan køre til din bopæl, efterlader de varerne på det nærmeste sted, de kan køre til.

Det er kundens ansvar, at der er de rette betingelser for, at transportvirksomheden kan levere varer på en køreklar vej til adressen med lastbil. I tilfælde af en situation, hvor en varevogn / kranbil er påkrævet til hjemmelevering, kontaktes kunden, og eventuelle yderligere omkostninger opkræves af kunden for levering, der skal udføres.

Hvad gør jeg, hvis pakken/varerne er ankommet beskadiget?

Hvis et produkt skulle blive beskadiget ved modtagelsen, skal dette noteres på fragtsedlen inden modtagelsen. Dokumentere produktets tilstand med et kamera og kontakte os via e-mail. Send en så detaljeret beskrivelse som muligt og vedhæft billeder.

Hvis skaden først opdages ved udpakning af produktet (skjult skade), skal kunden kontakte os inden for fem (5) kalenderdage efter modtagelsen, for at vi kan behandle sagen. Anmeldelse af en skade skal sendes skriftligt til kundservice@kakelgiganten.dk inden for de fem kalenderdage. Produktet må ikke bruges eller videresælges eller lignende før kontakt med os. Når der er sket en skade under levering, udarbejder vi en reklamation hos rederiet.

Book ikke håndværkere, før du har kontrolleret, at de korrekte varer er leveret, og at der ikke er sket nogen skade under levering. I tilfælde af synlige eller skjulte skader har vi brug for fotodokumentation af skaden.

Jeg har den forkerte vare, hvad gør jeg?

Vi beklager, at det er gået galt. Kontakt vores kundeservice via e-mail via kundeservice@kakelgiganten.dk og vedhæft klare billeder af de produkter, der er gået galt, og dit ordrenummer, så hjælper vi dig.

Skal jeg personligt acceptere en hjemmelevering?

Ja, af sikkerhedsmæssige årsager har vi ID-kontrol ved modtagelse af alle hjemmeleveringer. Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, kan du overlade ID-kontrol til en voksen, såsom et familiemedlem, nabo eller ven. Bemærk, at den nye modtager skal kunne fremvise både sin egen og din gyldige identifikation.

Noget særligt at overveje, når jeg modtager leveringen?

Husk altid at tjekke varernes stand, og at antal pakker er korrekt, inden du underskriver det fragtbrev, som chaufføren har. Skader på emballage/gods skal anmeldes direkte til chaufføren. Hvis skaden først opdages ved udpakning af produktet (skjult skade), skal kunden kontakte os inden for fem (5) kalenderdage efter modtagelsen, for at vi kan behandle sagen. Klager efter dette tidspunkt vil ikke blive accepteret.

Book ikke håndværkere, før du har kontrolleret, at de korrekte varer er leveret, og at der ikke er sket nogen skade under levering. Kontroller også, at alle pakker med et bestemt produkt er af samme brænding, og at de bestilte produkter er korrekte, før fliserne monteres. Klager efter montering accepteres ikke. Kakelgiganten.dk fraskriver sig ethvert ansvar vedrørende omkostninger til bookede håndværkere i tilfælde af forsinkelser, manglende levering eller forkert levering. Gem pallen, som varerne leveres på, til eventuel returnering.

Jeg har ikke et ID, kan en anden afhente min pakke hos et udleveringssted?

Af sikkerhedsmæssige årsager skal oplysningerne på id'et stemme overens med kundens oplysninger. Af denne grund kan andre mennesker ikke afhente din ordre fra udleveringssteder.

Kan jeg tilføje indbringning til min ordre?

Det er i øjeblikket ikke muligt at tilføje indbringning ved levering.


Order og Bestilling

Hvordan ved jeg, at ordren er gået igennem?

Når ordren er gået igennem, vil det fremgå, at ordren er bekræftet, og at ordrebekræftelsen sendes til den e-mail-adresse, som du angav, da du afgav ordren.

Hvis du ikke har fået en ordrebekræftelse, skal du kontrollere spam-mappen i din e-mail og kontrollere, at den e-mail-adresse, du indtastede ved bestilling, er korrekt

Hvornår kan jeg afhente min ordre i butikken?

Bestilt i vores webshop

Når din ordre er klar til afhentning, modtager du en bekræftelses-e-mail, der siger, at din ordre er klar til afhentning. Det afhentes derefter i vores varelevering på Stenyxegatan 30 i Malmø. Husk altid at have dit ID med dig. Hvis nogen anden skal hente din ordre, skal kureren have både dit (kundens) ID og deres eget ID med sig. I mangel af identifikation kan ordren ikke videregives.

Bestilt i den fysiske butik i Malmø

Hvis du har afgivet en ordre på lagervarer, kan du afhente din ordre, så snart fakturaen er betalt. I tilfælde, hvor kunden har afgivet en ordre på bestillingsvarer, vil Kakelgiganten kontakte kunden via e-mail eller telefon, så snart varerne er ankommet til Kakelgigantens lager.

Vi har mange kundeordrer på vores lager, derfor beder vi dig om at afhente dine varer så hurtigt som muligt.

Jeg kan ikke afgive en ordre?

Der kan være noget problem med din browser, prøve at bestille fra en anden browser, hvis du har mulighed for det. Hvis problemet fortsætter, kan du kontakte vores kundeservice via enten e-mail til kundeservice@kakelgiganten.dk eller telefonisk på nummer 89 80 60 50.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse?

Hvis du handler i vores webshop, sendes din ordrebekræftelse til den e-mailadresse, der blev angivet ved kassen på købstidspunktet.

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse umiddelbart efter, at ordren er gennemført, kan det skyldes, at ordren ikke er gennemført korrekt, eller at du har indtastet en forkert e-mail-adresse. Det kan også skyldes, at ordrebekræftelsen sidder fast i spam-mappen i din e-mail.

Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse, hvis du ved et uheld har indtastet en forkert e-mailadresse, bedes du kontakte vores kundeservice via enten e-mail til kundeservice@kakelgiganten.dk eller telefonisk på nummer 89 80 60 50, så vi kan justere den.

Kan jeg annullere min ordre?

Kom i kontakt med vores kundeservice via enten e-mail til kundeservice@kakelgiganten.dk eller telefonisk på nummer 89 80 60 50, så vil vi forsøge at hjælpe dig. Hvis din ordre er sendt ud kan vi desværre ikke annullere den, men du kan returnere dine varer, når du har modtaget dem.

En ordre, der indeholder brugerdefinerede produkter, kan ikke annulleres, hvis produkterne allerede er blevet tilpasset.


Annullering/ændring af bestilt produkt

Kontakt altid vores kundeservice via e-mail inden du annullerer/ændrer en bestilt vare. Annullering/ændring uden ekstra gebyrer er kun mulig, hvis ordren ikke allerede er sendt til leverandøren. Ved fortrydelse/ændring skal du give os besked skriftligt, via mail til kundservice@kakelgiganten.se senest onsdag kl. 09.00. Se præcisering nedenfor.


Afklaring

Bestiller du en bestillingsvare torsdag den 9. april 2020, har du indtil onsdag den 15. april 2020 kl. 09.00 for at sende en mail til kundservice@kakelgiganten.se for afbestilling/ændring uden ekstra gebyrer. Efter dette tidspunkt er behandling af ordre påbegyndt hos leverandøren, hvilket medfører ekstra gebyrer, som vil blive opkrævet hos kunden.

Kan jeg afgive en ordre direkte i butikken?

Absolut! Det er muligt at komme direkte til vores fysiske butik i Malmø og tale med en af vores sælgere. Ordrer, der oprettes fysisk i butikken, håndteres i den fysiske butik og ikke via webshoppen.

Jeg indtastede de forkerte oplysninger, hvordan gør jeg?

Hvis du har indtastet forkerte oplysninger, kan du kontakte vores kundeservice via enten e-mail til kundeservice@kakelgiganten.dk eller telefonisk på nummer 89 80 60 50.

I tilfælde af ændring af leveringsadresse, hvor der allerede er foretaget en reservation til transportfirmaet, vil der blive tilføjet et ekstra gebyr.

Kan jeg tilføje et produkt til min ordre?

Det er desværre ikke muligt at tilføje en vare til en eksisterende webordre. Du kan foretage en ny ordre på det produkt, du ønsker at tilføje, og vi kan samordne dine ordrer, forudsat at den oprindelige ordre ikke er pakket, i disse tilfælde bedes du kontakte vores kundeservice via telefon på nummer 89 80 60 50, eller så vi kan annullere den oprindelige ordre, så du kan afgive en helt ny ordre på alle varer, du ønsker.

Kan jeg fjerne et produkt fra min ordre?

Hvis vi allerede har pakket din ordre, vil du desværre ikke være i stand til at fjerne produktet. Du kan i stedet for returnere den, når du har modtaget pakken. Kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt via e-mail til kundeservice@kakelgiganten.dk eller ring på 89 80 60 50.

Kan jeg få et tilbud?

Du kan komme ind i vores fysiske butik i Malmø eller ringe til os på 89 80 60 50 for at få hjælp fra en sælger.


Returnering og reklamation

Hvor længe er åbent køb gyldigt?

Din fortrydelsesret og returret gælder i 14 dage. Fortrydelsesfristen løber fra den dag, du har modtaget varen, uanset om ordren blev afgivet i vores webshop eller fysisk i vores butik i Malmø.(Gælder ikke for specielt bestilte varer, type tilskårede produkter eller produkter, der er reduceret på grund af udgående produkt eller outlet).

>br>

Hvordan returnerer jeg?

Når du påberåber dig fortrydelsesretten, er du som kunde ansvarlig for returforsendelse og returrisiko. Vi accepterer returnering af uåbnet og ubeskadiget emballage inden for 14 dage.

Hvis du ønsker at returnere, bedes du kontakte vores kundeservice via kundeservice@kakelgiganten.dk med ordrenummer og hvilke produkter du ønsker at returnere. Vores kyndige medarbejdere vil derefter være i stand til at beregne returomkostningerne og bestille levering, hvis det ønskes. Returforsendelse beregnes afhængigt af varernes vægt og størrelse og svarer sjældent til de forsendelsesomkostninger, kakelgiganten.dk kan tilbyde kunden ved bestilling. Returneringer skal sendes, og leveres til adressen; Kakelgiganten, Stenyxegatan 30, 213 76 Malmø, Sverige.

Produkter leveret på paller skal returneres på samme måde, så det er klogt at gemme den palle, produkterne blev leveret på. Når transportvirksomheden skal hente returneringen, er det vigtigt, at pallen er på et niveau, der er jævnt, så chaufføren kan hente returneringen med en håndvogn.

Ved returnering af stykgods, der sendes som pakker, opkræves en fast forsendelsespris på SEK 149. Bemærk, at pakken skal leveres direkte til vores lager; Kakelgiganten, Stenyxegatan 30, 213 76 Malmø, Sverige, ikke mod kontant levering eller afhentning på et udleveringssted.

Min vare er defekt, hvordan indgiver jeg en klage?

Som kunde hos os hos kakelgiganten.dk har du ret til at klage over varer, der er behæftet med fejl. Hvis du ønsker at indgive en klage, bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail til kundeservice@kakelgiganten.dk.

En reklamation over fejl plukkede eller forkerte varer skal oplyses, inden disse er installeret. Hvis produktet er samlet, anses køber for at have godkendt produktet. Dette gælder dog ikke, hvis fejlen ved produktet først kunne opdages efter montering. Opdages fejlen under montering, skal monteringen stoppes med det samme, og Kakelgigantens kundeservice skal kontaktes.

En reklamation over beskadiget gods skal anmeldes til Kakelgiganten senest fem (5) kalenderdage efter modtagelsen, for at vi kan behandle sagen. Klager efter dette tidspunkt vil ikke blive accepteret.

Husk at gemme produktet, da nogle af vores leverandører kræver produktet tilbage for at undersøge en klage.

Hvor meget koster en retur?

Returforsendelsen beregnes afhængigt af hvorfra returneringen skal sendes og varernes vægt og størrelse. Disse omkostninger svarer sjældent til de forsendelsesomkostninger, kakelgiganten.dk kan tilbyde kunden ved bestilling.

Kan jeg returnere i butikken, når jeg handler online?

Absolut! Kom til butikken i Malmø, så hjælper vi dig med din returnering. Produktet skal være i samme stand, som da du modtog det. Når produkterne returneres, udfører vi kreditering, refusioner tager normalt 2-4 arbejdsdage.

Hvad sker der, hvis jeg ikke afhenter min pakke hos udleveringssteden?

Hvis du ikke afhenter din pakke inden for 14 dage efter ankomsten til udleveringssteden, returneres din pakke til os. Returforsendelsesomkostningerne er SEK 149 og vil blive fratrukket enhver kredit, når varerne er ankommet tilbage til vores lager.

Husk altid at kontakte os, hvis du ønsker at returnere dine varer.


Betaling og Faktura

Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge på nettet?

Vi har Nets Easy Checkout som betalingspartner på vores hjemmeside.

Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge i den fysiske butik i Malmø?

I vores butik i Malmø kan du betale med kort eller swish.

Skal jeg betale fakturaen, hvis jeg har returneret?

Hvis forfaldsdatoen nærmer sig, og du ikke har modtaget en e-mail om kreditering, er det vigtigt, at du kontakter os, så der ikke pålægges rykkergebyrer eller inkassokrav

Det er kundens ansvar, at fakturaen betales rettidigt, inden forfaldsdatoen, selvom sagen ikke er afsluttet. I disse tilfælde rettes fakturaen efterfølgende af vores kundeservice, når sagen er afsluttet.

Hvor er min refusion?

Hvis du har handlet på vores webshop, foretager vi tilbagebetalingen, når vi har modtaget en refusion og inspiceret returneringen. En inspicering kan tage mellem 1-14 dage fra modtagelsen. Nets vil derefter revidere din faktura eller sætte penge tilbage på dit kort inden for 4 bankdage. Nets kan anmode om betalingsoplysninger fra dig, første gang du returnerer via dem.

Hvis du har handlet i vores fysiske butik og betalt med kort, vil der blive foretaget en refusion på det samme kort, der blev brugt til køb. Pengene ankommer på det kort, du brugte til returnering inden for 3 dage.


Produktspørgsmål

Har I prøver?

Absolut! Vi har prøver på alle vores keramiske fliser. Når du går til produktsiden, er der en blå knap, hvor der står "Prøve", du trykker på det, og prøvestykket føjes til indkøbskurven

Et prøvestykke er en mindre del af en flise og koster 39 kr./stk. inkl. fragt, undtagen Marokkansk Flise, som er en hel flise og koster 100 kr./stk. inkl. fragt. Prøver sendes normalt til et leveringssted.

Kan man få skåret sine fliser til?

Hos kakelgiganten.dk tilbyder vi skæring af vores fliser til størrelserne 10x10 (9,6x9,6) eller 15x15 (14,6x14,6) cm.

Skæring kan kun udføres på fliser med helt lige kanter, ikke på fliser med afrundede kanter. Læs mere om skæring og priser her her

Hvad skal jeg overveje, før jeg begynder at montere?

Læs omhyggeligt instruktionerne, inden arbejdet påbegyndes. Vær opmærksom på, at nogle produkter kræver professionel installation for at opretholde deres produktgaranti.

Kontroller, at alle pakker med et bestemt produkt er af samme brænding, og at det eller de bestilte produkter er korrekte, før fliserne samles.

Hvis produktet er samlet, betragtes det som godkendt af køberen. Skulle produktet stadig være defekt, er kunden ansvarlig for de ekstra omkostninger ved enhver nedrivning. Stop straks montering/brug, hvis der opdages unøjagtigheder.

Hvad er et brændingsnummer og kalibernummer?

Da hver produktion af en flise ikke kan sikres at være den samme i dimensioner og nuance, tildeles hver produktion af en flise et brændingsnummer (nuance) og et kalibernummer (dimensioner) trykt på emballagen. De dimensioner, der er angivet på vores produkter, er de dimensioner, som producenten brugte til fremstilling af flisen, og disse dimensioner kan variere fra et produktionstilfælde til et andet.

Kan I finde ud af, hvilken brænding jeg tidligere har modtaget?

Desværre er dette ikke muligt. Vi beder dig derfor om at tage et billede af emballagens brændingsnummer eller notere, hvilken brænding du tidligere har modtaget, så vi kan tjekke, om den stadig er på lager hos os/leverandøren.


Diverse

Hvad er jeres åbningstider?

Åbningstider Butik
Mandag - Fredag: 07.00 - 18.00
Lørdag: 10.00 - 15.00
Søndag: Lukket

Åbningstider Lager
Mandag - Fredag: 07.00 - 17.30
Lørdag: 10.00 - 15.00
Søndag: Lukket

Telefontid
Hverdage: 09.00 - 16.00
Lørdag - Søndag: Lukket

Besøg vores butik

Adresse: Stenyxegatan 30
SE-213 76 Malmø, Sverige

Tryk her for Google Maps-navigation